Jiyanmedya

En Yeni Paylaşım Platformu


Sürekli Acıkmanın Nedenleri ..Midemizdeki 10 Delik

avatar
admin

Mesaj Sayısı : 622
Kayıt tarihi : 12/03/13

Sürekli Acıkmanın Nedenleri ..Midemizdeki 10 Delik  Empty Sürekli Acıkmanın Nedenleri ..Midemizdeki 10 Delik

Mesaj tarafından admin Bir Paz Mart 24, 2013 11:20 am

Sürekli Acıkmanın Nedenleri ..Midemizdeki 10 Delik




Sürekli Acıkmanın Nedenleri ..Midemizdeki 10
Delik

siteadi.com - Sürekli Acıkmanın Nedenleri
..Midemizdeki 10 Delik

[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
İki saat önce tıka basa
yemiştiniz ama o da ne? Yine mi acıktınız? Mideniz zil çalıyor! Peki neden hiç
doymuyorsunuz? Bunun arkasında kötü alışkanlıklar, yanlış beslenme ve bazı
hastalıklar yatıyor olabilir. İşte sürekli acıkmanızın nedenleri ve çözüm
önerileri...



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
SAFRA AZLIĞI

Lifli
besinlerden yoksun olarak besleniyorsanız, midenizde kocaman bir boşluk oluşur.
Bu da açlığı tetikler. Çünkü safra bütün sıvıyı sünger gibi emer. Bu da
bağırsağın dolmasına yol açar, sindirimi tetikler ve uzun süre tok kalmayı
sağlar. Ayrıca lifli besinler vücudun ihtiyacı olan birçok hayati maddeyi
içerirler. Kronik vitamin eksikliği de insanın kendisini aç hissetmesine neden
olabilir.Bu özellikle tek yönlü beslenmede veya çok sıkı diyet yapanlarda
görülür.

ÖNERİ: Günde 5 kez bir avuç dolusu meyve veya sebze
tüketmek gerekli safrayı sağlar. Ne kadar renkli sebze ve besin tüketirseniz o
kadar çok vitamin alırsınız.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK FAZLA ÇEŞNİLİ
YEMEK


Yemekleri daha da lezzetli kılmak için kullanılan çeşniler veya
konserve besinler açlığa neden olurlar. Bunlar beyindeki açlığı idare eden
bölgeyi uyarır ve açlık hissi böylece ortaya çıkar. Çok aç olan insanların
başının ağrıması da bu sebepten olabilir.

ÖNERİ: Restoranda
yiyorsanız garsona yemeğin içeriğini sormaktan çekinmeyin. Çok çeşnilendirilmiş,
soslarla veya baharatlarla marine edilmiş yiyecekler size iyi gelmeyebilir.
Ayrıca market alışverişi yaparken de paketlere dikkatli bakın. "E" sayısı ne
kadar çoksa, sizin için o kadar zararlı demektir. iyisi mi evde kendiniz, taze
sebzelerden pişirin. Aynı öğünde tatlı, tuzlu, acı ve ekşi gibi tatları bir
arada almaya çalışın.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
PORSİYONLARINIZ ÇOK
BÜYÜKSE...


Restoran dünyasının son yıllarda pompaladığı "süper size"
mönüler maalesef açlığı körüklüyor. Bundan 50 yıl önce bir porsiyon patates
kızartması sadece 200 kalori ederken, şimdilerde 610 kalori edebiliyor! Günde
sadece 3 öğün yiyip bu öğünlerde de bir oturuşta büyük porsiyonlar yiyorsanız,
bir müddet sonra yine acıkmanız çok doğal. Çünkü "sık sık az az yemek"
felsefesinin tersini uygulamış oluyorsunuz.

ÖNERİ: Dışarıda
yiyecekseniz bir porsiyonu her zaman iki kişi paylaşmaya özen gösterin. Çok
büyük porsiyonlu restoranlarda, porsiyonun en az üçte birini tabakta bırakmaya
çalışın. Evde de yemek pişirecekseniz, küçük bir mutfak tartısı edinin. Örneğin
makarna pişirecekseniz kişi başı na 80 - 100 gramı geçmeyin.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
HORMON
AZLIĞI


Bilinçli olarak az ve sağlıklı beslendiğinize inanıyor ama
buna rağmen kilo alıyorsanız, tiroit bezinizde bir problem olabilir. Bu organın
az çalışması durumunda metabolizma bundan olumsuz etkilenir. Hipotiroidi denen
bu rahatsızlık açlık hissetmenize neden olabilir.

ÖNERİ: Basit bir
kan testi probleminizi ortaya çıkarır.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK AZ SIVI
ALMAK


Pek çok kişinin hala bilmediği bir gerçek de yeterince sıvı
almamanın açlık hissine sebep olduğu. Çok az su içen veya içmeyi unutan
kişilerin midelerinin kazınması veya ağızlarının kuruması son derece
normal.

ÖNERİ:
Elinizin altında her zaman bir şişe su olsun. Her
saat başı bir bardak su içmeye dikkat ederseniz, bu sorununuzu
halledebilirsiniz.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK AZ IŞIK
ALMAK:


Çok az gün ışığı almak insanın modunu olumsuz etkiliyor.
Bundan metabolizma da nasibini alıyor ve kendine göre bis SOS stratejisi
geliştiriyor. Tatlı ve yağlı yiyeceklere yükleniyor. Çünkü şeker, yağ gibi
maddeler endorfin salgılatıyor. Bunlar da mutlu olmamızı
sağlıyor!

ÖNERİ:Öğle yemekleri tatillerinde yarım saat de olsa gün
ışığından yararlanmak için dışarı çıkın. Açık ama renkli kıyafetler seçmek de
insana iyi hissettirir. Spor yapmak mutluluk hormonu salgılatır ve böylelikle
açlığınızı unutursunuz.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK
ATIŞTIRMAK:


Yediklerimiz, duygu dünyamızı da etkiliyor. Evet,
çikolata kalp ağrımıza iyi geliyor, makarna stresimizi alıyor ama... Bunlar kısa
süreli oluyor. Çünkü bunların hiçbiri bizi uzun süre tok tutmuyor. Açlığımızı
kalori yüklenerek gidermek yerine, bu açlığın nedenlerini
araştırmalıyız.

ÖNERİ:Kendimize soracağımız anahtar soru şu
olmalı: Bu neyin açlığı? İyisi mi her şeyi içinize atmayın, açıkça ifade edin
karşınızdakine. Sizi rahatsız eden şeyleri saygı çerçevesinde anlatabilirsiniz.
Ayrıca her zaman "güçlü"yü oynamayın. Unutmayın herkesin zayıf anları olabilir.
Yardım isterken çeknmeyin.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK GÜÇLÜ İLAÇLAR
KULLANMAK


Bazı ilaçlar, örneğin alerjiye karşı kullanılan ilaçlar
histamin reseptörlerini bloke ettiklerinden açlığa neden olabilir. Migren
ilaçları veya bazı sakinleştiriciler de beyinde açlık hissinin uyarılmasına
neden olabilirler. Romatizma veya astım için kullanılan ilaçlardaki kortizon
veya yüksek hormon içeren ilaçların yan etkilerinden biri de açlık
olabilir.

ÖNERİ:
Bu tarz ilaçlar kullanıyorsanız, doktorunuzdan
alternatifleri öğrenin.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK FAZLA ŞEKER
TÜKETMEK


Anne sütü emen bebeklerde bile "tatlı"nın insanı mutlu
ettiği kanıtlanmış. Ama tatlı aynı zamanda açlığa sebep oluyor maalesef. Beyaz
ekmek, reçeller, soft içecekler veya tatlılar, kan şekeri düzeyini arttırıyor.
Bu da insülin hormonu salgılatıyor. Şeker seviyesi hızla düşüyor. Kan şekeri
seviyesinin birden normalin altına düşmesi de açlık hissine neden
oluyor.

ÖNERİ: Faydalı karbonhidratlara yönelmelisiniz. Yani ekmek
makarna gibi ürünlerin beyaz undan değil tam buğday unundan olanlarını tercih
etmelisiniz. Tatlılar veya çikolatalı gofretler yerine meyve
yemelisiniz.



[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
ÇOK FAZLA
STRES


Stres hormonları vücutta çok sık salgılanırsa açlık da hiç
durmaz! İkide bir acıkmaz kaçınılmaz olur. Çünkü "kortizol" gibi horman
bileşenleri bile gerçek anlamda açlık kaynağıdır. Yani hormon düzeyleri açlık
hissiyle doğrudan ilintilidir. Ancak stres faktörü ortadan kalkınca açlık da
yatışır.

ÖNERİ:
Sürekli stres altında olan birinin bu konuda
dikkatli olması gerekir. Bunun için kendinize günlük çalışma planı
yapabilirsiniz. İyi organize olmak çok işe yarar. Ayrıca gevşeme egzersizleri
veya sık egzersiz yapmak stresle daha iyi başa çıkmanızı
sağlar.

    Forum Saati C.tesi Ara. 14, 2019 9:17 pm